Nieuwe data cursus Preventiemedewerker-RI&E 2024

Inmiddels hebben we een tiental cursussen Preventiemedewerker - RI&E in de vernieuwde opzet gegeven en we merken dat er nog steeds interesse is om deze cursus te volgen. Daarom bieden we komend halfjaar iedereen die belangstelling heeft nog de mogelijkheid hier aan deel te nemen.

Hulp bij start met RI&E

Deze cursus was eind 2022 gestart in een geheel nieuwe opzet met een belangrijk praktijkgedeelte rond de Risico-Inventarisatie & -Evaluatie (RI&E). De deelnemers worden in de cursus op weg geholpen een goede start/aanzet te maken met de eigen RI&E van hun bedrijf. Dit wordt bijzonder gewaardeerd door de deelnemers.

Inhoud van de cursus (1 dag, incl. lunch)

De vernieuwde Cursus Preventiemedewerker-RI&E bestaat uit een interactief programma met o.a. de volgende onderwerpen:

1.     Korte samenvatting Arbowet

2.     Rollen, taken en bevoegdheden preventiemedewerker

3.     Uitleg over Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E)

4.     Zelf aan de slag met de eigen RI&E (Taxi of Tour)

De deelnemers krijgen ter voorbereiding een korte oriëntatieopdracht, dit geeft meer ruimte op de cursusdag zelf. Voor de cursusdag is het belangrijk dat iedere deelnemer een laptop meeneemt voor het praktijkgedeelte!

Na afloop van de cursus ontvangen de deelnemers het certificaat Preventiemedewerker.

Aan deze cursus zijn geen kosten verbonden. Een cursus gaat alleen door bij voldoende deelnemers.

Planning komende cursussen

Vrijdag 5 april (09:00 – 16:00 uur) Regio (ZO) omg. Nijmegen

Vrijdag 31 mei (09:00 – 16:00 uur) Regio (NO) omg. Meppel

Vrijdag 21 juni (09:00 – 16:00 uur) Regio (ZW) omg. Gorinchem

Kosten

Let wel, de cursus is in principe gratis. Maar als je jezelf niet tijdig (minimaal 24 uur van te voren) afmeldt, dan wordt er € 50 excl. BTW in rekening gebracht.

Aanmelden

Heeft jouw bedrijf nog geen Preventiemedewerker aangesteld, of heb jij als preventiemedewerker misschien behoefte aan wat opfrissing en bijscholing, óf loop je vast met je RI&E? Meld je dan snel aan via het aanmeldformulier op onze website!